Ga je voor het eerst inloggen in Office 365 en is Multi Factor Authentication ingesteld? Dan is het nodig om wat aanvullende informatie op te voeren en eenmalig een Authenticator app in te stellen.
Hoe dat in zijn werk gaat vertellen wij in onze onderstaande videohandleiding en hebben wij ook een stap voor stap handleiding met screenshots geplaatst.

Inloggen gaat via https://portal.office.com

Vul het (tijdelijk) verkregen wachtwoord in.

Huidig wachtwoord uw (tijdelijk) verkregen wachtwoord.

Nieuw wachtoord door uzelf bedacht.
Herhaal deze.

Is er Multi Factor Authenticatie ingesteld dan zal er worden gevraagd om meer informatie. Kies voor Volgende.

Het volgende scherm verschijnt.

Er zijn nu meerdere opties mogelijk. In deze uitleg geven wij de ‘goedkeuren via de authenticator app’ optie daar wij deze als het meest prettig en efficiënt ervaren. Het is hiervoor belangrijk om eerst de Microsoft Authenticator app te downloaden op de mobiele telefoon. Dit kan via google play store of de App store van Apple.

bij het invullen van de aanvullende bedrijfsinformatie kies je voor ‘mobiele app’

Kies voor ‘meldingen ontvangen voor verificatie’ en kies voor instellen.

Vul uw land in en daarna het mobiele nummer.

Kies nu volgende. er verschijnt een pagina met de vraag om een QR code op te geven.

open nu de authenticator app op het mobiele device en klik rechtsboven op +

kies nu voor ‘werk- of schoolaccount’

Je kunt nu de QR code scannen op het scherm. De authenticator app zal nu worden ingesteld.
Je bent nu aangemeld op het portaal en kunt aan de slag!

×

Hallo!

Klik op een medewerker om u te helpen of u kunt gebruik maken van ons Contactformulier

×